De tijd dat telefonie een op zichzelf staande entiteit was die onder de verantwoordelijkheid van de facilitaire dienst viel is definitief voorbij. Dankzij de opkomst van VoIP telefonie is de integratie van telecom met IT nu een feit. De volgende stap die nu gezet wordt is de koppeling van de telecom-operatie met API’s aan andere bedrijfsprocessen. Daar zijn enorme efficiency slagen mee te behalen.

BOUWEN VAN API’S

Het bouwen van een API kan een geweldig krachtige bron zijn van kwaliteitsverbeteringen in elke organisatie. Een API, hetgeen staat voor Application Programming Interface, maakt een geautomatiseerde koppeling mogelijk tussen twee of meer verschillende softwarepakketten die in een organisatie gebruikt worden. Met een API wordt het mogelijk om applicaties met elkaar te integreren en zodoende informatie snel en efficiënt uit te wisselen. Zo kunnen op zichzelf staande processen en de mensen daarachter beter met elkaar gaan ‘praten’, hetgeen veel ruis op de lijn voorkomt en zaken efficiënter maakt.

API TELECOM EN CRM

De meest voor de hand liggende koppeling die momenteel in de telecomomgeving wordt gebouwd is de integratie van telefonie met CRM-systemen. Medewerkers bij sales of service kunnen aan de hand van het binnenkomende nummer direct zien wie er belt en op die manier dan ook direct de bijbehorende contactgegevens in het beeldscherm krijgen. En zo wordt dan ook weer de gesprekshistorie automatisch onder de klant in het CRM weggeschreven. Xelion is makkelijk te koppelen aan elk CRM-systeem, dankzij de openheid van de Xelion software en de benaderbaarheid van de Xelion-organisatie. Er zijn al veel koppelingen beschikbaar met de meest voorkomende CRM-pakketten in Nederland. Ook maakt Xelion het mogelijk om opgenomen gesprekken makkelijk op de digitale klantenkaart te bewaren. Zo kunnen collega’s het klantcontact en de historie makkelijker van elkaar overnemen. Xelion bouwde bij een call center met 30.000 inkomende calls per maand een koppeling met het ordermanagementsysteem. Dat scheelde 10 seconde per gesprek en leverde direct een hogere klanttevredenheid op.

API MET PRESENCE GEGEVENS

Een andere integratie die vaak wordt toegepast, is het beschikbaar stellen van de bereikbaarheid en beschikbaarheidsgegevens van medewerkers. Dat scheelt eindeloos zoeken door receptionistes en binnendienstmedewerkers naar de juiste aanwezige mensen. Neem bijvoorbeeld een bedrijfsverzamelgebouw waar dankzij een koppeling met de digitale agenda’s van alle werknemers in het gebouw direct zichtbaar is wie er in huis is. Daarmee is te zien of iemand ook daadwerkelijk beschikbaar is. Het succesvol doorverbinden van gesprekken neemt daardoor met 80% toe. Dat levert een hogere klanttevredenheid, tijdswinst en het voorkomen van irritaties op.

CALLCENTER DATA ZICHTBAAR DANKZIJ EEN API

Bedrijven kunnen ervoor kiezen om met een integratie de status van de bereikbaarheid van hun organisatie te tonen op een webapplicatie. Dat vergt wel enig lef, maar geeft de klant wel de gelegenheid te bellen op een tijd dat de wachttijd minimaal is. Deze integratie is met name geschikt voor bedrijven en callcenters die veel met extreme pieken te maken hebben. Bellers kunnen dan besluiten om later terug te bellen of er bewust voor kiezen om langer in de wacht te staan. Het blijkt dat informatie over de wachttijd meer dan 80% van de irritatie wegneemt. De klanttevredenheid gaat omhoog door beter verwachtingsmanagement en er ontstaat een betere spreiding van calls over de dag.

API’S ALL OVER

Bovenstaand is slechts een handgreep uit de vele mogelijkheden die er zijn dankzij de API. Eigenlijk kan elke organisatie waarbij sprake is van veel klantcontact en onderlinge telecommunicatie baat hebben bij het bouwen van een paar integraties. Xelion is een pakket dat gemaakt is om geïntegreerd te worden. Uiteraard is het primair een rijke en zeer volwaardige telefoniecentrale in de cloud, maar daarnaast is Xelion dankzij de koppelingen die gemaakt kunnen worden een echte business accelerator. Dat draagt dan weer bij aan de beleving van Organised Communications.

Protean
/Mobiele%20integratie
Met de Xelion App is uw mobiele telefoon integraal onderdeel van uw telefooncentrale en dus van uw bereikbaarheid.
Volledig provider-onafhankelijk en gewoon inbegrepen in de standaard functies.
/Alle%20functies
Alle telefoonfuncties die u kunt bedenken zitten standaard in Xelion. Inclusief bijzondere functies zoals een conference room, enquetes, voicemail-to-email en wallboards (voor Contact Centers)
/Licentie%20per%20gebruiker
Bel gemakkelijk met meerdere apparaten: Een vaste of draadloze telefoon, een pc of laptop of uw smartphone. Door het gebruikers-gebaseerde licentiemodel betaalt u nooit teveel.
/Besparing
VoIP telefonie betekent altijd een besparing t.o.v. traditionele telefonie. Niet alleen zijn de variabele kosten (de 'tikken') een stuk lager maar ook de benodigde infrastructuur is een stuk goedkoper
/Gebruiksgemak
Xelion beschikt over een zeer gebruiksvriendelijke 'softphone', een applicatie op uw desktop, tablet, dektop of mobiele telefoon die u optimaal laat profiteren van de vele Xelion functies.
/Management%20informatie
Xelion 6 bevat standaard een uitgebreide management rapportage module. Hiermee kunt u inzichtelijk maken hoe uw telefoonteam presteert. Als de standaard rapportages niet voldoen, maken wij tegen een kleine vergoeding een rapportage op maat.
/Gesprekopnames
Bij Xelion 6 worden alle gesprekken opgenomen. Bijzonder handig om precies te weten wat er wel en niet gezegd is. Desgewenst kan deze functie worden uitgeschakeld of alleen worden geactiveerd voor buitenlijnen.
/API
Xelion wordt geleverd met een zeer uitgebreide API zodat vrijwel alle functies van Xelion gekoppeld kunnen worden met bestaande of speciaal te ontwikkelen applicaties
/Outlook
Xelion 6 biedt de mogelijkheid om uw Outlook (en Exchange!) contactpersonen en agenda te synchroniseren . Zo weet uw telefooncentrale en uw receptionist(e) of u beschikbaar bent of niet.
/Adresboek
Compleet en up-to-date adresboek altijd onder handbereik op pc, smartphone of tablet. Uw Xelion is een compleet CRM systeem.
/Presentie
Wie is er wel en wie is er niet? In de presentielijst ziet u dat meteen. Ook op te delen in lijsten per afdeling of filiaal.
/SMS
Met uw Xelion 6 kunt u zeer gemakkelijk SMSjes versturen. Ook naar groepen en ook op een door u gewenst moment.
/Mee(f)luisteren
Met Xelion 6 is het mogelijk om met je eigen softphone mee te (f)luisteren met een lopend gesprek. Bijzonder handig voor trainingsdoeleinden en voor Customer Contact Centers.
/Chat
Xelion 6 heeft een ingebouwde chat functie. Er kunnen zelfs bestanden worden meegestuurd en ook groep-chats zijn mogelijk.
/CTI
Xelion praat out-of-the-box met een aantal toonaangevende CRM en ERP systemen. Zo is uw Xelion database altijd up-to-date en kunt u rechtstreeks bellen vanuit uw CRM of ERP systeem.
/Rooster
Zet uw werkrooster in Xelion en uw telefoon weet precies wanneer u wel of niet bereikbaar bent.

Meer informatie over Xelion

Hieronder vindt u een aantal interessante filmpjes over een aantal belangrijke functies van Xelion.
Ervaar de 'look and feel' van Xelion zelf! Wij geven graag een uitgebreide demo, bij u ter plaatse, in het Xelion Experience Center in Delft of bij ons in Amstelveen.

Xelion 6

Het Xelion Phone System is op de eerste plaats een ultramoderne, zeer complete en zeer eenvoudig te gebruiken VoIP-telefooncentrale van Nederlandse bodem die met passie en oog voor kwaliteit is ontwikkeld. Alle mogelijke en denkbare functies die je als moderne ondernemer wenst, zitten standaard in deze telefooncentrale. Daarom is deze telefooncentrale geschikt voor elke ondernemer, in elke branche en van elk formaat.

<< Klik op het filmpje en zie hoe eenvoudig Xelion werkt

Integratie met mobiel

Als het gaat om bereikbaarheid is de belangrijkste wens van veel organisaties om vaste en mobiele telefonie met elkaar te integreren. Daarmee wordt de mobiele telefoon onderdeel van de vaste telefooncentrale. Dit scheelt in kosten en de bereikbaarheid van medewerkers wordt stukken beter. De oplossingen die momenteel door andere partijen geboden worden vereisen dat netwerk, telefooncentrale en mobiele abonnementen bij één provider worden afgenomen. Dit is onhandig voor de gebruiker, omdat vaste en mobiele abonnementen vaak verschillende looptijden hebben. Ook is het duur en wordt de flexibiliteit om te switchen tussen telecomproviders tot nul gereduceerd omdat je vast zit aan één aanbieder.

Management functies

Alle activiteiten op uw Xelion Phone System worden vastgelegd in een (Oracle) database. Hierdoor kunt u alle denkbare gegevens boven water halen en visualiseren waardoor u optimale grip krijgt op uw bereikbaarheid en op het functioneren van uw telefoonteam.

Ideaal voor Klant Contact Centers en voor elke organisatie waarbij telefonisch contact cruciaal is.

Integratie met CRM/ERP

Elke organisatie is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om werkzaamheden efficiënter uit te voeren en de administratie lasten te verminderen. Met de integratie van uw Afas of Exact software met de telefonie oplossing van Xelion gaan medewerkers niet alleen veel slimmer werken, ook de bereikbaarheid gaat omhoog. Xelion maakt van uw ERP of CRM systeem een telefooncentrale; u kunt direct vanaf uw PC telefoneren en gesprekken terugluisteren. Geen dubbele invoer meer, weg met verschillende adresboeken, makkelijk terugvinden van informatie over telefoongesprekken.

Xelion Hosted

Vanuit onze eigen datacentra in Nederland hosten wij Xelion VoIP telefooncentrales. Door de redundante opstelling is de uptime hoger dan 99,999%
  • 2-jarig contract
  • € 7,00
  • per maand per gebruiker
  • Minimaal 3 gebruikers*
  • Onbeperkt aantal toestellen per gebruiker
  • Vast-mobiel integratie met de Xelion App
  • Inclusief alle Xelion functies
  • 1 maand gespreksopnames
  • Service level S**
  • 1-jarig contract
  • € 8,00
  • per maand per gebruiker
  • Minimaal 3 gebruikers*
  • Onbeperkt aantal toestellen per gebruiker
  • Vast-mobiel integratie met de Xelion App
  • Inclusief alle Xelion functies
  • 1 maand gespreksopnames
  • Service level S**
  • 6 maanden contract
  • € 9,00
  • per maand per gebruiker
  • Minimaal 3 gebruikers*
  • Onbeperkt aantal toestellen per gebruiker
  • Vast-mobiel integratie met de Xelion App
  • Inclusief alle Xelion functies
  • 1 maand gespreksopnames
  • Service level S**

Per spraakkanaal (lijn) per maand: € 4,00. Het aantal benodigde lijnen is afhankelijk van de behoefte.
Setup per toestel: € 35,00. Opzegtermijn: 1 maand.
Totale kostprijs van de implementatie kan pas worden vastgesteld na een inventarisatie.
*Toeslag bij 1 gebruiker: € 10,00 per maand, bij 2 gebruikers: € 5,00 per maand
**Hoger service level € 1,00 per maand, per level, per gebruiker.
Internetverbinding voor VoIP (wanneer nodig): € 35,00 per maand incl. huur router.